Page 8 - Media Expres nr. 4 (278) / aprilie 2023
P. 8

AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE





           Google a publicat Google Ads Safety

           Report 2022







            Google  a  anunțat  că  a  blocat  peste  5  miliarde  de  reclame   compania are un istoric lung în care a blocat
                                                                                 targetarea și personalizarea anunțurilor pentru
            înșelătoare în 2022, potrivit raportului anual privind siguranța în   copiii mici, filtrând totodată anunțurile destinate
            publicitatea online Google Ads Safety Report 2022 și Centrului       persoanelor mature, precum conținutul sexual
            de  transparență  a  anunțurilor,  un  nou  instrument  prin  care   explicit și cele pentru jocuri de noroc, alcool și
                                                                                 medicamente. Ulterior Google a extins protecția
            utilizatorii pot verifica advertiserii.                              și la adolescenți, iar în 2022 a finalizat
                                                                                 implementarea protecțiilor la nivel global pentru
              Raportul anual privind siguranța în   le oferi utilizatorilor informații fiabile despre   toți utilizatorii sub 18 ani, prin care blochează
           publicitatea online care arată ce măsuri a luat   anunțurile electorale de pe platformele sale și   intenția de a targeta reclamele în funcție de
           compania pentru a preveni publicitatea   posibilitatea de a vedea cine a plătit pentru ele.   vârstă, sex sau interese și împiedică difuzarea
           înșelătoare asigură un ecosistem sigur pentru   Aceste date sunt disponibile și în Raportul de   unor categorii de reclame sensibile. În plus,
           oameni, afaceri și instituții media, potrivit Google.  transparență privind publicitatea politică pe   Google nu permite reclamele care promovează
              Anul trecut, Google a adăugat sau actualizat   Google. În urma acestor politici, compania a   lucruri precum aplicații de întâlniri, concursuri și
           aproape 30 de politici pentru advertiseri și   blocat peste 2,6 milioane de anunțuri electorale   tombole și produse de slăbit pentru persoanele
           publicații. A fost extinsă protecția pentru   ale advertiserilor care nu au finalizat procesul de   sub 18 ani.
           adolescenți și consolidate politicile pentru   verificare necesar.
           anunțurile electorale. Mai mult, în 2022 Google a                        Mai mult control al reclamelor pentru
           lansat și Centrul meu de anunțuri, prin care   Poziție față de războiul din Ucraina  utilizatori
           utilizatorii pot să­și personalizeze experiența   Google a acționat rapid după ce a început   Centrul de transparență a anunțurilor este
           publicitară și să afle mai multe informații despre   războiul din Ucraina, interzicând reclamele care   un nou instrument de transparență al Google, o
           advertiseri și reclamele pe care le văd online.
              În completarea acestui instrument,
           compania a anunțat la 29 martie 2023 lansarea
           Centrului de transparență a anunțurilor, o arhivă
           în care utilizatorii pot căuta informații despre toți
           advertiserii verificați de Google.
              În 2022, Google a eliminat peste 5,2
           miliarde de reclame, în creștere cu 2 miliarde
           față de 2021, a restricționat alte peste 4,3
           miliarde și suspendat 6,7 milioane de conturi ale
           advertiserilor. De asemenea, a blocat sau
           restricționat rularea reclamelor pentru mai mult
           de 1,5 miliarde de pagini și a luat măsuri mai
           ample în cazul a 143.000 de site­uri care nu
           respectau politicile companiei privind publicitatea
           online.
              Raportul poate fi citit la acest link https://
           services.google.com/fh/files/misc/
           2022_google_ads_safety_report.pdf.
              Blocarea conținutului nociv și
           combaterea dezinformării
              În ultimii ani, Google a luat măsuri extinse   exploatează, neagă sau tolerează războiul.   arhivă în care pot fi căutați toți advertiserii
           pentru a combate dezinformarea și afirmațiile   Aceasta se adaugă politicilor generale ale   verificați de pe toate platformele companiei,
           neverificate în ecosistemul său de publicitate.   Google care interzic monetizarea conținutului ce   inclusiv Căutare, Afișare și Videoclipuri. Acesta
           Acestea includ politicile Google împotriva   incită la violență sau neagă apariția unor   vine în completarea Centrului meu de anunțuri
           afirmațiilor dăunătoare asupra sănătății,   evenimente tragice.       lansat de companie în octombrie 2022, prin care
           afirmațiile false ce subminează încrederea în   De asemenea, Google și­a întrerupt   utilizatorii pot să controleze tipurile de reclame
           procesul electoral și afirmațiile neverificate ce   majoritatea activităților comerciale din Rusia   pe care le văd pe Google în Căutare, YouTube și
           neagă consensul științific acceptat privind   pentru produsele sale, inclusiv afișarea   Discover, să vadă mai multe informații despre
           pericolul schimbărilor climatice.   reclamelor în această țară, a reclamelor de la   acestea și să­și personalizeze experiența
              În 2022, Google a blocat difuzarea   advertiserii din Rusia și a monetizării reclamelor   publicitară. În primele trei luni de la lansare,
           reclamelor în peste 300.000 de pagini ale   din mass­media rusești finanțate de stat pe   Centrul meu de anunțuri a înregistrat peste 70
           publisherilor și rularea a peste 24 de milioane de   platformele sale. Astfel, în conformitate cu   de milioane de vizite la nivel global, iar utilizatorii
           reclame care au încălcat aceste politici. În plus,   politica sa privind evenimentele sensibile,   și­au ajustat preferințele publicitare pentru mai
           a blocat și eliminat peste 51,2 milioane de   Google a blocat în 2022 peste 17 milioane de   mult de 20% dintre aceste vizite.
           reclame pentru conținut neadecvat, inclusiv   anunțuri legate de războiul din Ucraina și a   În 2022, Google și­a extins la nivel global
           discurs instigator la ură, violență și afirmații   eliminat anunțurile din peste 275 de site­uri   programul pagini pentru advertiseri, prin care
           dăunătoare pentru sănătate și 20,6 milioane de   media finanțate de stat prin platformele sale.  utilizatorii pot vedea informații de bază despre un
           reclame pentru produse sau servicii periculoase,                      advertiser verificat, cum ar fi locul în care se află,
           cum ar fi arme și explozivi.          Siguranța copiilor              ce tip de afacere oferă și alte reclame pe care le­
              Mai mult, Google și­a extins programul de   Una dintre prioritățile Google este să   a rulat recent. Momentan, Google verifică
           verificare și transparență pentru anunțurile   asigure siguranța copiilor și adolescenților din   identitatea advertiserilor în peste 240 de țări și
           electorale, inclusiv pentru cele din UE, pentru a   întreaga lume prin politicile sale. Astfel,   regiuni.



           8                                                                                  APRILIE 2023
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13